tak spadaja do ok 550 -500 tak jak pisalem wczesniej czuc takie rwanie silnika jak by mial zgasnac ale jeszcze ani razu mi sie to nie zdazylo
brak prądu wzbudzenia altern, nie świeci kontrolka ładowania
Zwiń
X
-
brak prądu wzbudzenia altern, nie świeci kontrolka ładowania
mam problem z ładowaniem. na pewno padł alternator o dziwo przepalił się wirnik stojan regulator i diody w porządku, po wymianie problem się nie skończył- nie świeci w ogóle kontrolka ładowania po przekręceniu stacyjki i przy włączonym silniku, alternator nie dostaje wzbudzenia (przy podaniu wzbudzenia na krótko ładuje super), chodzi mi o obwód ładowania i kontrolki czyli dwa przewody łączone kostką z alternatorem. czy ktoś może powiedzieć którędy idzie ta wiązka, gdzie są potencjalne miejsca jej uszkodzenia i ewentualnie który układ w zegarach odpowiada za dostarczenie prądu wzbudzenia- chodzi o tranzystor bodajże JB97 (po wymianie alternatora błąd alternatora został skasowany i żadnego innego komputer nie wyświetlał) Pomóżcie auto stoi 3ci dzień. Pozdrawiam
-
-
Zamieszczone przez sebuZamieszczone przez BeRcIk777nie świeci w ogóle kontrolka ładowania po przekręceniu stacyjki i przy włączonym silniku,
jednak ja bym stawiał z doświadczenia odcinek, który idzie właśnie do alternatora, gdzieś złamany przewód, kostka, wtyczka (przy alternatorze) te rejony... po prostu one były ostatnio ruszane, jak to opanujesz to zajmiesz się zegarami...Черный Bymep
Komentarz
-
-
Mialem kiedys identyczna sytuacje. Uszkodzila się dioda w liczniku (przed liftowy) która odpowidzialna jest za wzbudzenie alternatora i posrednio z niej zasilana jest kontrolka ladowania. Jeżeli dobrze pamietam to wymieniałem element o oznaczeniu na płytce JST97 ( zastosowalem chyba BAV21)
Komentarz
-
-
Witam wszystkich !!
Mam identyczny problem: brak ładowania oraz nie swieci kontrolka od akumulatora. Zakupiłem potrzebne rzeczy trzeba wymienic albo bas21 albo bav21.
Rozebralem liczniki i ...
gdzie ja znajde to JST97 ??
Ta nazwa ma byc napisana na tranzystorku?? bo u mnie wiekszosc ma napis "JSP115"
Gdzie on jest polozony ? gdzies blisko diody od kontrolki??
czy JST97 jest to oznaczenie miejsca w ktorym on jest ale na podstawie schematu tego licznika( schematu takiego nie posiadam)
Jezeli ktos jest w stanie mi pomóc z góry dzieki bo szukam juz tego od kilku godzin i nic...
Pozdrawiam !
Komentarz
-
-
a po kształcie elementu nie znajdziesz?
BAS i BAV to diody przełączające, takie małe beczułki->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Tutaj mam fotki
oraz
Fotki dodałem również wyzej ale chyba sie nie wyswietlaja.
Robiłem w rozdzielczosci 5 Mpx ogólnie dobrze widać
A zakupiłem BAS21 i to taki malutki czarny element z 3 nózkami( tych kilka znalazłem na płytce)
a BAV21 to zółta przezroczysta dioda (tego elementu nie znalazłem ani jednego na płytce )
Komentarz
-
-
trudno powiedzieć
masz diodę w obudowie sot23, nóżki 1 i 3 tworzą diodę
lecisz po tych elementach w liczniku i sprawdzasz przejście diody
(w jednej polaryzacji około 0,7V, w drugiej przerwa)
oczywiście może gdzieś się układem zamykać->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Witam.
Zanim zaczniecie wszystko rozbierać radziłbym sprawdzić czy cienki przewód dochodzący do alternatora czy nie ma gdzieś przerwy. Ów przewód służy do wzbudzania alternatora. Usterka przytrafiła mi się dosyć dawno i to VW Golfie. Objawy były identyczne. Mechanik wymontował alternator, wymienił regulator napięcia i nic. Diagnoza była jedna - uszkodzony alternator. Zabrał alternator i pojechał do innego majstra żeby go sprawdzić i ewentualnie wymienić. Nadmieniam, że byłem w trasie. Zacząłem majdrować przy kabelkach, bo wydało mi się to dziwne, że alternator nie ładuje a kontrolka się nie świeci. Łączyłem kabelki w różnych konfiguracjach i okazało się, że kabelek o którym wcześniej wspomniałem był przerwany. Mechanik wrócił z moim alternatorem i informacją, że jest walnięty i nie ma zamiennika i że mi nie pomoże, bo części brak. Poprosiłem o zamontowanie mojego alternatora i wymianę kabelka. Jakież było zdziwienie mechaniora, gdy wszystko wróciło do ładu. Alternator pracował jeszcze kilka lat aż do momentu sprzedaży auta, potem nie wiem, ale myślę, że problemów z nim nie było.
Komentarz
-
-
Przeleciałem wszystkie wstepnie tak jak radził kolega. Badałem nózki 1 i 3 i faktycznie pokazuje albo 1 albo 0,6xx V. Wszytkie diody pokazaly taka wartosc ( chyba bo sprawdzałem na szybko moze ktoras sie gdzies schowała).
A co jak jakas jest walnieta ?? pokazuje caly czas 1 ? czyli ze nie ma przejscia?
Kabelek tez sprawdze bo przy artelnatorze jest OK, ale może gdzies po drodze jest przerwa.
Czerwona diode od aku tez sprawdziłem, swieci i nie jest przepalona.
Zapomniałem podac tez objawy, więc po odpaleniu ładwania nie ma a kontrolka sie nie świeci. Ładowanie dobiero sie uruchamia jak silnik dotknie 4000obr/min i jest juz az do zgaszenia.
Jutro sprawdze kable od wzbudzania alternatora.
a tak wygladaja moje zakupy do licznika:
Kiedys tez myslalem ze to wlasnie alternator i kupilem sobie uzywany na allegro, ale nic sie nie zmianilo :roll:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Stefan007Badałem nózki 1 i 3 i faktycznie pokazuje albo 1 albo 0,6xx V
Zamieszczone przez Stefan007A co jak jakas jest walnieta
czyli wychodzi, że liczniki sprawne
Karzeł, ma sugestie
wiesz wszystko jest "zdalnie"->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
koledzy sprawdźcie przewody od wzbudzenia alternatora ,kostka je łącząca jest nad rozrusznikiem i później wchodzi w tunel pod filtrem powietrza, trudno dokładnie określić co może być :|
pozdroBył ATD 101KM 240NM a teraz jest
ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html
Komentarz
-
-
Witam !! Zostawiam ślad zeby inni na przyszłosc mogli zobaczyc.
Problem tkiwł w 2 rzeczach.
Alternator oraz kabel od wzbudzenia.
Okazało się, że kabel od wzbudzenia nie był podłaczony w odpowiednie gniazdo w alternatorze. Wtyczka nie pasowała i było to podłaczane bez wtyczki. Po prawidłowym podłaczeniu zaczeła świecić kontrolka od akumulatora. Nadal jednak nie było ładowania. Trzeba było przygazować. Z racji tego że miałem jeszcze stary alternator postanowiłem go zamontować bo ten podmieniony miał juz luz na łozysku. Po zamianie i poprawnym podłaczeniu wszystko działa idealnie. Ten kupiony alternator chyba też musiał być kopniety bo nie szło go tak podłaczyc żeby działał, mimo że parametrami był taki sam 70A oraz był od silnika AEE.
A co do liczników to skoro już były na wierzchy zmieniłem sobie poswietlanie na niebiekskie oraz wskazówki na czerwono i wygląda to bardzo ładnie. Polecam
a zapomniałem jeszcze dodać że jak na złosc po tym jak naprawiłem ładowanie postanowił się zatrzeć napinacz od paska alternatora, w efekcie czego pasek się zerwał. Teraz jest nowy alternator nowa rolka napinacza oraz nowy pasek a przy okazji wymieniona uszczelka pod pokrywa zaworów. Kiedyś te wszystkie rzeczy wymieniał mi pewien tani mechanik i własnie wszystko wychodzi. Wstawił najtansze czesc.
Dzieki za pomoc
Komentarz
-
-
->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Zobacz @DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
www.chiptuning.katowice.pl
DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA
Komentarz
-
-
Miałem ten sam problem (u mnie dioda od ładowania w ogóle się nie świeciła, tranzystora JST nie znalazłem w liczniku) , rozwiązałem go tworząc równoległy układ do oryginalnego czyli wpiąłem diodę pomiędzy 12V po zapłonie oraz L w alternatorze. Działa identycznie jak oryginalna na desce można by pokusić się o wykorzystanie diody w liczniku jednak nie znam jej napięcia a i trochę zabawy by było (może jak będzie cieplej).W każdym razie ładowanie wróciło, nie trzeba wzbudzać mechanicznie jak dla mnie na ten czas zadowalająco.
Komentarz
-
Komentarz