brak prądu wzbudzenia altern, nie świeci kontrolka ładowania

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rademenez
    Classic
    • 2011
    • 1

    brak prądu wzbudzenia altern, nie świeci kontrolka ładowania

    tak spadaja do ok 550 -500 tak jak pisalem wczesniej czuc takie rwanie silnika jak by mial zgasnac ale jeszcze ani razu mi sie to nie zdazylo
  • BeRcIk777
    Classic
    • 2010
    • 2

    #2
    brak prądu wzbudzenia altern, nie świeci kontrolka ładowania

    mam problem z ładowaniem. na pewno padł alternator o dziwo przepalił się wirnik stojan regulator i diody w porządku, po wymianie problem się nie skończył- nie świeci w ogóle kontrolka ładowania po przekręceniu stacyjki i przy włączonym silniku, alternator nie dostaje wzbudzenia (przy podaniu wzbudzenia na krótko ładuje super), chodzi mi o obwód ładowania i kontrolki czyli dwa przewody łączone kostką z alternatorem. czy ktoś może powiedzieć którędy idzie ta wiązka, gdzie są potencjalne miejsca jej uszkodzenia i ewentualnie który układ w zegarach odpowiada za dostarczenie prądu wzbudzenia- chodzi o tranzystor bodajże JB97 (po wymianie alternatora błąd alternatora został skasowany i żadnego innego komputer nie wyświetlał) Pomóżcie auto stoi 3ci dzień. Pozdrawiam

    Komentarz

    • sebu
      L&K
      • 2008
      • 1304
      • Octavia II (1Z3)
      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
      • CDAA 1.8 TSI 160 KM

      #3
      Zamieszczone przez BeRcIk777
      nie świeci w ogóle kontrolka ładowania po przekręceniu stacyjki i przy włączonym silniku,
      Jeśli nie świeci ci się kontrolka akumulatora na desce to prawdopodobnie padły zegary
      Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
      jak pomogłem to daj punkcik
      sprzęgło od G 60

      Komentarz

      • mulder
        Drive
        • 2010
        • 96

        #4
        Zamieszczone przez sebu
        Zamieszczone przez BeRcIk777
        nie świeci w ogóle kontrolka ładowania po przekręceniu stacyjki i przy włączonym silniku,
        Jeśli nie świeci ci się kontrolka akumulatora na desce to prawdopodobnie padły zegary
        ryć instalację to musisz od początku do końca mości przyjacielu, nie słyszałem aby było standardowe miejsce...
        jednak ja bym stawiał z doświadczenia odcinek, który idzie właśnie do alternatora, gdzieś złamany przewód, kostka, wtyczka (przy alternatorze) te rejony... po prostu one były ostatnio ruszane, jak to opanujesz to zajmiesz się zegarami...
        Черный Bymep

        Komentarz

        • shok
          RS
          • 2009
          • 2070
          • Octavia I (1U2)
          • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

          #5
          A żarówka sprawna i osadzenie nie zaśniedziałe :roll:

          Komentarz

          • sebu
            L&K
            • 2008
            • 1304
            • Octavia II (1Z3)
            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
            • CDAA 1.8 TSI 160 KM

            #6
            Zamieszczone przez shok
            A żarówka sprawna i osadzenie nie zaśniedziałe :roll:
            w desce rozdzielczej kontrolka od ładowania to dioda
            Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
            jak pomogłem to daj punkcik
            sprzęgło od G 60

            Komentarz

            • BeRcIk777
              Classic
              • 2010
              • 2

              #7
              Tam nie ma żarówki tylko dioda świeci piknie tyle że na krótko ale bardziej martwi mnie brak prądu wzbudzenia alternatora jestem elektrykiem na wiązkach trochę się znam to jest linka one się raczej nie łamią..

              Komentarz

              • sebu
                L&K
                • 2008
                • 1304
                • Octavia II (1Z3)
                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                #8
                A bezpieczniki wszystkie sprawdziłeś :?:
                nawet te na akumulatorze :?:
                Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
                jak pomogłem to daj punkcik
                sprzęgło od G 60

                Komentarz

                • lolek_2
                  Classic
                  • 2006
                  • 35

                  #9
                  Mialem kiedys identyczna sytuacje. Uszkodzila się dioda w liczniku (przed liftowy) która odpowidzialna jest za wzbudzenie alternatora i posrednio z niej zasilana jest kontrolka ladowania. Jeżeli dobrze pamietam to wymieniałem element o oznaczeniu na płytce JST97 ( zastosowalem chyba BAV21)

                  Komentarz

                  • Stefan007
                    Classic
                    • 2012
                    • 4

                    #10
                    Witam wszystkich !!

                    Mam identyczny problem: brak ładowania oraz nie swieci kontrolka od akumulatora. Zakupiłem potrzebne rzeczy trzeba wymienic albo bas21 albo bav21.

                    Rozebralem liczniki i ...

                    gdzie ja znajde to JST97 ??

                    Ta nazwa ma byc napisana na tranzystorku?? bo u mnie wiekszosc ma napis "JSP115"

                    Gdzie on jest polozony ? gdzies blisko diody od kontrolki??

                    czy JST97 jest to oznaczenie miejsca w ktorym on jest ale na podstawie schematu tego licznika( schematu takiego nie posiadam)


                    Jezeli ktos jest w stanie mi pomóc z góry dzieki bo szukam juz tego od kilku godzin i nic...








                    Pozdrawiam !

                    Komentarz

                    • krzynol
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 10960
                      • Superb II combi (3T5)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                      #11
                      a po kształcie elementu nie znajdziesz?
                      BAS i BAV to diody przełączające, takie małe beczułki
                      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                      poprzednie modele:
                      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                      Komentarz

                      • Stefan007
                        Classic
                        • 2012
                        • 4

                        #12
                        Tutaj mam fotki



                        oraz



                        Fotki dodałem również wyzej ale chyba sie nie wyswietlaja.

                        Robiłem w rozdzielczosci 5 Mpx ogólnie dobrze widać

                        A zakupiłem BAS21 i to taki malutki czarny element z 3 nózkami( tych kilka znalazłem na płytce)

                        a BAV21 to zółta przezroczysta dioda (tego elementu nie znalazłem ani jednego na płytce )

                        Komentarz

                        • krzynol
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 10960
                          • Superb II combi (3T5)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                          #13
                          trudno powiedzieć
                          masz diodę w obudowie sot23, nóżki 1 i 3 tworzą diodę
                          lecisz po tych elementach w liczniku i sprawdzasz przejście diody
                          (w jednej polaryzacji około 0,7V, w drugiej przerwa)
                          oczywiście może gdzieś się układem zamykać
                          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                          poprzednie modele:
                          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                          Komentarz

                          • Karzeł
                            Classic
                            • 2009
                            • 4

                            #14
                            Witam.
                            Zanim zaczniecie wszystko rozbierać radziłbym sprawdzić czy cienki przewód dochodzący do alternatora czy nie ma gdzieś przerwy. Ów przewód służy do wzbudzania alternatora. Usterka przytrafiła mi się dosyć dawno i to VW Golfie. Objawy były identyczne. Mechanik wymontował alternator, wymienił regulator napięcia i nic. Diagnoza była jedna - uszkodzony alternator. Zabrał alternator i pojechał do innego majstra żeby go sprawdzić i ewentualnie wymienić. Nadmieniam, że byłem w trasie. Zacząłem majdrować przy kabelkach, bo wydało mi się to dziwne, że alternator nie ładuje a kontrolka się nie świeci. Łączyłem kabelki w różnych konfiguracjach i okazało się, że kabelek o którym wcześniej wspomniałem był przerwany. Mechanik wrócił z moim alternatorem i informacją, że jest walnięty i nie ma zamiennika i że mi nie pomoże, bo części brak. Poprosiłem o zamontowanie mojego alternatora i wymianę kabelka. Jakież było zdziwienie mechaniora, gdy wszystko wróciło do ładu. Alternator pracował jeszcze kilka lat aż do momentu sprzedaży auta, potem nie wiem, ale myślę, że problemów z nim nie było.

                            Komentarz

                            • Stefan007
                              Classic
                              • 2012
                              • 4

                              #15
                              Przeleciałem wszystkie wstepnie tak jak radził kolega. Badałem nózki 1 i 3 i faktycznie pokazuje albo 1 albo 0,6xx V. Wszytkie diody pokazaly taka wartosc ( chyba bo sprawdzałem na szybko moze ktoras sie gdzies schowała).

                              A co jak jakas jest walnieta ?? pokazuje caly czas 1 ? czyli ze nie ma przejscia?

                              Kabelek tez sprawdze bo przy artelnatorze jest OK, ale może gdzies po drodze jest przerwa.

                              Czerwona diode od aku tez sprawdziłem, swieci i nie jest przepalona.

                              Zapomniałem podac tez objawy, więc po odpaleniu ładwania nie ma a kontrolka sie nie świeci. Ładowanie dobiero sie uruchamia jak silnik dotknie 4000obr/min i jest juz az do zgaszenia.

                              Jutro sprawdze kable od wzbudzania alternatora.

                              a tak wygladaja moje zakupy do licznika:



                              Kiedys tez myslalem ze to wlasnie alternator i kupilem sobie uzywany na allegro, ale nic sie nie zmianilo :roll:

                              Komentarz

                              • krzynol
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 10960
                                • Superb II combi (3T5)
                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez Stefan007
                                Badałem nózki 1 i 3 i faktycznie pokazuje albo 1 albo 0,6xx V
                                to dobrze
                                Zamieszczone przez Stefan007
                                A co jak jakas jest walnieta
                                to by było zwarcie lub w obu polaryzacjach "1"

                                czyli wychodzi, że liczniki sprawne
                                Karzeł, ma sugestie
                                wiesz wszystko jest "zdalnie"
                                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                poprzednie modele:
                                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                Komentarz

                                • ROBAL_26
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 2320
                                  • Octavia I combi (1U5)
                                  • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                                  #17
                                  koledzy sprawdźcie przewody od wzbudzenia alternatora ,kostka je łącząca jest nad rozrusznikiem i później wchodzi w tunel pod filtrem powietrza, trudno dokładnie określić co może być :|

                                  pozdro
                                  Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                  ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                  https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                  Komentarz

                                  • Stefan007
                                    Classic
                                    • 2012
                                    • 4

                                    #18
                                    Witam !! Zostawiam ślad zeby inni na przyszłosc mogli zobaczyc.

                                    Problem tkiwł w 2 rzeczach.

                                    Alternator oraz kabel od wzbudzenia.

                                    Okazało się, że kabel od wzbudzenia nie był podłaczony w odpowiednie gniazdo w alternatorze. Wtyczka nie pasowała i było to podłaczane bez wtyczki. Po prawidłowym podłaczeniu zaczeła świecić kontrolka od akumulatora. Nadal jednak nie było ładowania. Trzeba było przygazować. Z racji tego że miałem jeszcze stary alternator postanowiłem go zamontować bo ten podmieniony miał juz luz na łozysku. Po zamianie i poprawnym podłaczeniu wszystko działa idealnie. Ten kupiony alternator chyba też musiał być kopniety bo nie szło go tak podłaczyc żeby działał, mimo że parametrami był taki sam 70A oraz był od silnika AEE.



                                    A co do liczników to skoro już były na wierzchy zmieniłem sobie poswietlanie na niebiekskie oraz wskazówki na czerwono i wygląda to bardzo ładnie. Polecam





                                    a zapomniałem jeszcze dodać że jak na złosc po tym jak naprawiłem ładowanie postanowił się zatrzeć napinacz od paska alternatora, w efekcie czego pasek się zerwał. Teraz jest nowy alternator nowa rolka napinacza oraz nowy pasek a przy okazji wymieniona uszczelka pod pokrywa zaworów. Kiedyś te wszystkie rzeczy wymieniał mi pewien tani mechanik i własnie wszystko wychodzi. Wstawił najtansze czesc.


                                    Dzieki za pomoc

                                    Komentarz

                                    • krzynol
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 10960
                                      • Superb II combi (3T5)
                                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                      #19
                                      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                      poprzednie modele:
                                      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                      Komentarz

                                      • Łukasz23
                                        Drive
                                        • 2008
                                        • 44

                                        #20
                                        mam pytanie odnośnie prądu wzbudzenia jak jest to podpięte te kabelki od alternatora idą bezpośrednio do licznika jeśli ktoś wie jak to podpiąć to z góry dziękuje
                                        skoda octavia 1.6

                                        Komentarz

                                        • Krzych
                                          Rider
                                          • 2005
                                          • 671

                                          #21
                                          Zobacz @
                                          DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                                          www.chiptuning.katowice.pl
                                          DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                                          Komentarz

                                          • marexsc
                                            Classic
                                            • 2012
                                            • 8

                                            #22
                                            Miałem ten sam problem (u mnie dioda od ładowania w ogóle się nie świeciła, tranzystora JST nie znalazłem w liczniku) , rozwiązałem go tworząc równoległy układ do oryginalnego czyli wpiąłem diodę pomiędzy 12V po zapłonie oraz L w alternatorze. Działa identycznie jak oryginalna na desce można by pokusić się o wykorzystanie diody w liczniku jednak nie znam jej napięcia a i trochę zabawy by było (może jak będzie cieplej).W każdym razie ładowanie wróciło, nie trzeba wzbudzać mechanicznie jak dla mnie na ten czas zadowalająco.

                                            Komentarz

                                            Pracuję...